Jak wygląda Puchar?

Puchar składa się z cyklu minimum 6 rajdów w sezonie. Każda z eliminacji to ponad 200 kilometrów ostrego ścigania, długie i szybkie OS-y, profesjonalnie przygotowana i zabezpieczona trasa, prawdziwe Rajdy Baja dostępne są dla każdego. OS-y przygotowane są tak, by nawet początkujący pilot miał problem, by się zgubić na trasie. Roadbook, oznaczenia i otaśmowanie trasy poprowadzą jak po sznurku do mety – nie ma żadnej jazdy na azymuty, potrzebny jest jednak metromierz.

Co musi posiadać Twój samochód?

Klatkę bezpieczeństwa (wg załącznika lub zbliżona), wielopunktowe pasy bezpieczeństwa (zalecane 3,5 cala), fotele kubełkowe, główny wyłącznik prądu dostępny zarówno z kabiny jak i z zewnątrz z prawej i lewej strony podszybia, siatkę zabezpieczającą w oknach. Dopuszcza się stosowanie seryjnego zbiornika paliwa, koła musza być odsłonięte (nadkola 120 stopni) + chlapacze.

Kto może wystartować w ramach RPPST?

Każdy kierowca posiadający aktualne prawo jazdy. Puchar powstał z myślą o zawodnikach nieposiadających licencji sportu samochodowego. Jednak mogą wziąć w nim udział również zawodnicy z licencja w klasie Gość lub VIP.

Czym można wystartować w RPPST?

Każdym zarejestrowanym i ubezpieczonym samochodem terenowym, który będzie przygotowany w odpowiedni sposób i będzie spełniał podstawowe parametry bezpieczeństwa określone w regulaminie.

Czy samochód musi mieć homologacje rajdowa?

NIE. Samochód nie musi mieć homologacji rajdowej.

Czy samochód może być konstrukcja typu SAM?

TAK. Może być to konstrukcja własna, najważniejsze jednak, by była dopuszczona do ruchu, posiadała aktualny przegląd i ubezpieczenie.

Czy pojazd musi mieć klatkę bezpieczeństwa?

TAK. Pojazd musi być wyposażony w klatkę bezpieczeństwa. Klatka ta powinna być wykonana zgodnie z załącznikiem „J”. Klatka nie musi posiadać homologacji.

Wyposażenie bezpieczeństwa – czy musi być homologowane?

NIE. Wyposażenie to nie musi posiadać homologacji. Zaleca się by wielopunktowe pasy bezpieczeństwa, fotele, siatki w oknach, kaski, kombinezony posiadały homologacje FIA jednak jej brak nie dyskwalifikuje.

Czy kierowca i pilot musza być ubrani w kombinezony?

Tak. Załoga musi mieć na sobie jednoczęściowy kombinezon. Kombinezon powinien być wykonany z materiału trudnopalnego. Na chwile obecna kombinezon nie musi mieć homologacji FIA (choć ta jest zalecana).

Jakich kasków powinni używać zawodnicy?

Jak najlepszych. Kask to Wasze bezpieczeństwo i wygoda. Im lepszy kask, tym mniej słychać otoczenie, a lepiej to, co dyktuje pilot. Do udziału w rajdzie zostaniecie dopuszczeni z kaskiem przeznaczonym do używania w sporcie samochodowym. Zaleca się by były to kaski z homologacja FIA jednak wystarczy by kask posiadał dopuszczenie do użytkowania/homologacje „ECE”

DACIA DUSTER ELF CUP 2017

Czym jest DDEC?

To część RPPST. Auta wystartują w klasie S1 do 3000 dm3 i będą klasyfikowane w klasie DDEC, w klasie s1-3000 RPPST, w klasyfikacji generalnej s1 oraz w klasyfikacji generalnej RPPST. Każda z eliminacji to ponad 200 kilometrów ostrego ścigania, długie i szybkie OS-y, profesjonalnie przygotowana i zabezpieczona trasa, prawdziwe Rajdy Baja dostępne są dla każdego. OS-y przygotowane są tak, by nawet początkujący pilot miał problem, by się zgubić na trasie. Roadbook, oznaczenia i otaśmowanie trasy poprowadzą jak po sznurku do mety – nie ma żadnej jazdy na azymuty, potrzebny jest jednak metromierz.

Na sezon 2017 przewidziano następujące rajdy w ramach DDEC:

– BAJA DRAWSKO
– BAJA CARPATHIA
– BAJA CZARNE
– BAJA POLAND
– WARSZAWSKIE SAFARI
– BAJA INTER CARS

Aby wziąć udział w DDEC nie trzeba posiadać licencji kierowcy, auto powinno zostać wyposażone w klatkę bezpieczeństwa wg załącznika „J” do MKS (Międzynarodowy Kodeks Sportowy FIA), wielopunktowe pasy bezpieczeństwa ,fotele kubełkowe, główny wyłącznik prądu, system gaśniczy, metromierz i inne zgodnie z wymaganiami regulaminów technicznych .

Aby wziąć udział w DDEC trzeba dysponować autem DACIA DUSTER 4×4 zgodnym z regulaminem DDEC oraz podpisać umowę z organizatorem na udział w całym cyklu rajdów.

Korzyści dla zawodników:

– bezcenne przeżycia
– możliwość rywalizacji umiejętnościami, a nie posiadanym sprzętem
– mentoring najlepszego polskiego kierowcy rajdowego – Krzysztofa Hołowczyca
– Nagrody pieniężne dla zwycięzców każdego rajdu
– Nagroda główna – Dacia Duster
– Strefa Serwisowa
– Doradztwo techniczne specjalistów i konstruktorów
– Magazyn części zamiennych na każdym rajdzie

BRAK ODPOWIEDZI NA NURTUJĄCE CIĘ PYTANIE? NAPISZ DO NAS!