PODSUMOWANIE RAJDU WARSZAWSKIE SAFARI

Zwycięzcami trzeciej rundy Dacia Duster Elf Cup 2017 zostali Jan Kozioł i Piotr Greguła. Zawodnicy zajęli też piąte miejsce w klasie S2 Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Na drugim miejscu znaleźli się Krzysztof Wicentowicz z Bartłomiejem Bobą i to oni prowadzą w klasyfikacji generalnej Dacia Duster Elf Cup. Trzecia lokata przypadła załodze Wojciech Furman/Michał Augustyniak.

Pierwsza próba rajdu miała 2,5 kilometra długości i została rozegrana na błoniach Żoliborza. Najkrótszym czasem popisali się jadący w klasie Gość Tomasz Kochański i Michał Bojar. Trzy sekundy gorszy czas odnotowali Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, a Tomasz Baranowski i Grzegorz Konczak byli trzeci na tym OSie.

Po krótkiej próbie na zawodników czekał dwukrotny przejazd 15-kilometrowego odcinka specjalnego „Muszynianka”. Trasa wiodła wąskimi, leśnymi drogami. Największy problem sprawiał uczestnikom długi, piaszczysty podjazd. Na pierwszym przejeździe najlepszy czas w Dacia Duster Elf Cup, drugi w klasie S2 RPPST odnotowali, debiutujący w rajdach terenowych, Dawid Urban i Daniel Siatkowski. Kolejne miejsca należały do załóg: Wojciech Furman/Michał Augustyniak i Tomasz Baranowski/Grzegorz Konczak. Na drugim przejeździe pierwsi byli Kozioł/Greguła, którzy wyprzedzili załogi: Sznajder/Mroczek i Wicentowicz/ Boba.

W niedzielę organizatorzy zaplanowali dwa odcinki specjalne „Poligon”, prowadzące piaszczystymi trasami poligonu koło Sulejówka. Najtrudniejszym elementem był głęboki bród, gdzie utknęło wiele załóg. Pierwszy czas osiągnęła załoga Furman/Augustyniak, wyprzedzając ekipy: Wicentowicz/ Boba i Urban/ Siatkowski. Na ostatnim przejeździe „Poligonu” triumfowali Magdalena Zając i Kazimierz Ruszel. Drugi czas osiągnęli Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, a trzeci Wojciech Furman i Michał Augustyniak.

Krzysztof Hołowczyc: „Puchar Dacia Duster Elf Cup 2017 wzbudza coraz większe zainteresowanie i przyciąga coraz więcej chętnych, czego przykładem są kolejne dwa Dustery, które budujemy. (…) Dacia w wersji 4×4 z zaawansowanym zawieszeniem i kontrolą międzyosiowego sprzęgła prowadzi się rewelacyjnie”.

A co mówili zawodnicy po rajdzie?

Pascal Brodnicki: „Na prologu mieliśmy czwarte miejsce w pucharze Dacia Duster Elf Cup i 19. w stawce. Tam gdzie większość samochodów utknęła, my przejechaliśmy – czyli wszystko zapowiadało się bardzo dobrze. W pewnym momencie musieliśmy ominąć zakopany samochód i nagle straciliśmy napęd. Następnego dnia skończyliśmy pierwszą próbę i byliśmy bardzo zadowoleni, ale niestety na drugim przejeździe, niedaleko mety uderzyłem w coś i uszkodziłem drążek kierowniczy. Dacią świetnie się jeździ, ale ten rajd był bardzo trudny i wymagający. Jestem pewien, że zobaczycie mnie jeszcze na rajdowych trasach”.

Krzysztof Hołowczyc: „Puchar Dacia Duster Elf Cup 2017 wzbudza coraz większe zainteresowanie i przyciąga coraz więcej chętnych, czego przykładem są kolejne dwa Dustery, które budujemy. (…) Dacia w wersji 4×4 z zaawansowanym zawieszeniem i kontrolą międzyosiowego sprzęgła prowadzi się rewelacyjnie”.

Jan Kozioł: „Pierwszego dnia uniknęliśmy większych błędów, wykorzystaliśmy potknięcia konkurentów i uzyskaliśmy sporą przewagę. Na drugim etapie pojechaliśmy czysto, ale powoli i dowieźliśmy zwycięstwo. To był bardzo trudny rajd i samo dotarcie do mety jest ogromnym sukcesem”.